Monday, June 21, 2010

Tips Nak Bulatkan Mata Seperti Orang Korea.









Hai! ta sha how? wo she cha liza. HAHAHA. cakap mandarin lak aku. oleh kerana ramai orang ingat aku ni orang chinese, so aku ada laa belajar sikit-sikit cakap mandarin dulu. tapi sekarang da lama tak praktik kan sebab kekurangan kawan cina. hehehe. entri ini aku buat khas untuk mereka yang bermata sepit tetapi mengimpikan mata yang bulat dan besar seperti mata orang koraea yang cantik tu. member aku selalu cakap, muka aku ni macam cina. tapi untung dapat mata yang bulat tidak sepet seperti mata orang cina. hey, siapa cakap mata aku ni bulat dan besar. itu hanya lah sekejap sahaja. sebab aku buat mata aku menjadi bulat. nak tahu bagaimana? akan aku cerita kan seperti di bawah.









see.. mata aku pon sepet juga kan. *kantoi!








tips nak bulatkan mata yang sepet






1. Bulatkan mata anda ketika mengambil gambar.
contoh nya macam kat pix bawah ni.


2. Memakai eye liner.
contoh nya seperti pix di bawah ini.

3. Memakai fake eye lash.

contohnya seperti pix di bawah ini.

5. Memakai contact lense

contohnya seperti pix di bawah ini.




6. Memakai eye putti.

contoh nya seperti pix di bawah ini.





bagi yang tak tahu eye putti tu apa, meh sini aku terangkan. eye putti tu seperti gam. lekat kan nya di dalam di tengah-tengah kelopak mata anda. kemudian yee akan terlekat. boleh di dapati di mana - mana stokis kecantik kan. cara - cara nak pakai eye putti ni seperti di bawah.





*tips ini hanya untuk wanita sahaja.

35 comments:

  1. hehe..tengs~
    sharing is caring..
    pasni ai pon leh wat mata besar jugak lah~
    ^_*

    ReplyDelete
  2. haha . merepek je . huhu . pas ni ramai yg wat . haha . dah mcm ayah pin . buat ajaran sesat :p

    ReplyDelete
  3. wahh...nice idea!! hehehe..leh cube ni..sbb sepet gakk..wawaw

    ReplyDelete
  4. mata bulat?
    ohhhh...
    paling ska ngan eyeliner!
    ekekeke btw, kenapa comel ni?
    HAH! jawab! hohhoh

    ReplyDelete
  5. nak cuba jgak lar..boleh x?/.hahah

    ReplyDelete
  6. adei...tergoda plak...miyahaha

    ReplyDelete
  7. saya mahukan mata yang besar dan bulat! haha :)

    ReplyDelete
  8. owh, dimana maw cari itu eye putti?? urm, tapi saya lebey suka cara yang ke 2, guna eyeliner.. hehe

    ReplyDelete
  9. dyna yvonne : ur welcome..
    sila kan mencuba..

    ReplyDelete
  10. ikram kecik : hahaha..
    mana ada merepek..
    betul laa.

    u lelaki mana taw.
    bluewk ;p

    ReplyDelete
  11. cikgadis : hehehe.
    i ke yg comel?
    mana ada comel..
    comot je r..

    ReplyDelete
  12. sir marcello : eh eh..
    jangan laa.
    nanti susah i nak jawab dgn gf u.
    hehehe

    ReplyDelete
  13. aily : saya pon..
    tp tak pe.
    kita boleh buat mcm kat atas tu.
    hehehe

    ReplyDelete
  14. ery : tak comel mana pon.
    comot je lebih..
    hehehe

    ReplyDelete
  15. liyanaa : sila kan.
    kalau da buat,
    jgn lupa inform i keyh :)

    ReplyDelete
  16. ciek niena : betul kan i ckp.
    klau guna eye liner mata ley jadi bulat dan big kan.

    eye putti tu u boleh cari kat kedai2 aksesori dan solekan.
    selalu nya kat kedai cina.

    ReplyDelete
  17. mata kuceng?? ada tak??
    wa mau cam mata kucen!


    hahahahha


    >>___<<

    ReplyDelete
  18. huhu.. dah la comel... mata bulat lgi la comel...

    ReplyDelete
  19. hehe good info..
    nak try r gne eye putti tu..hehe

    ReplyDelete
  20. wow, mata pun boleh jadi bulat..... terror le your tips

    ReplyDelete
  21. frodo : ada ada..lu pegi korek mata kucing sana.
    hehehe.

    ReplyDelete
  22. sharinginfoz : ye ke teror?
    biasa je r..

    ReplyDelete
  23. sharinginfoz : ye ke teror?
    biasa je r..

    ReplyDelete
  24. haha!paLIng coMeL yg pakai tudung 2..uhuhu!
    juz BW here...
    sudi2 la usha nie bLog jugak..
    http://simpleasfiq.blogspot.com/
    simpLe ja,,,
    tp kaLU nk foLLOw,diaLu2kan lah :

    ReplyDelete
  25. haha saya tak boleh kot bulatkan mata klau tak nnti jd tayar lori. :)

    ReplyDelete
  26. abes lau mata bulat nk bg nmpak sepet camne plak??mata i agak bulat r..nk tukar jd sepet plak..lalalla

    ReplyDelete
  27. Bagus2... sy pon nk cuba gk...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails