Tuesday, June 25, 2013

Apa Itu Keek??

hello keekers! ops! tersalah channel lak. this is blog, not keek. hiks! before this, semua orang yang guna smartphone berlumba - lumba download facebook, twitter, what'sapp, line, instagram, WeChat dan sekarang semua orang sibuk nak ada Keek. 


Kalau anda berminat dalam seni videografi, keek adalah salah satu platform untuk anda cuba mengasah bakat dalam dunia vlogger atau  seni video. Keek ialah satu perkhidmatan dalam talian rangkaian sosial percuma yang membolehkan pengguna untuk memuat naik status update video. keek hampir sama seperti YouTube tetapi hanya berdurasi 36 saat sahaja setiap satu video. Pengguna keek boleh memuat naik video mereka ke laman web keeks dengan menggunakan webcam atau via the Keek mobile apps for Android , BlackBerry, ataupun iPhone



ni lah keek! *abaikan muka aku yang gelojoh nak ngap makanan tu*


Keek digambarkan sebagai "Twitter for video", "Instagram video" dan "versi mikro YouTube" dan sering dibandingkan dengan gabungan utama yang lain rangkaian media sosial seperti Facebook, YouTube, Tumblr dan Twitter. Apa yang membuatkan Keek berbeza ialah ia memberi tumpuan kepada Gambar video peribadi dalam jangka masa yang pendek. keek mudah dimuat naik dan tidak seperti banyak vloggers profesional di YouTube, yang memerlukan banyak proses mengedit. keek lebih mudah dimuat naik dan ia cepat untuk mengupdate status terkini seperti Twitter atau Tumblr, cuma Keek hanya memberi tumpuan hanya untuk video.



Aku baru sahaja sign up acc. keek ni seminggu yang lepas dan baru sahaja upload 2 video. hehehe. act, aku buat keek ni sebab nak tengok keek anak Tomok, anak Atitah Haris, anak Fyn Jamal yang comel baq hang tu!! rasa nak culik je anak dorang tu sehari. no, i'm just joking. then aku suka tengok keek artis, mawar rashid yang cool tu dan fiffy azmi yang comel. lepas tu, gatal tangan nak upload keek sendiri last week. my first keek sumpah ntah apa -apa je, dah lah 7 saat je. LOL. keek aku tak best mana pon dan follower aku tak banyak pon. tapi kalau korang nak follow video-video yang aku akan rakam nanti boleh lah follow dan  comment ye. Tekan link dekat bawah ataupun korang boleh search nama aku "LiezKusut" di keek.










10 comments:

  1. Bru thu keek tu apa :3 ingtkn ape kebende laa keek tu, rupanya .. . ... .. . . . haha -_- good info :) jom singgah ke teratak sya pulak ;) http://gadissirama-rama.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. keek oh keek. mcm2 dah teknologi skrg.

    btw, singgah sambil follow sini!:) #935
    http://ice-chirp-chirp.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. sekarang instagram pun dh boleh video... so maybe akan berkurangan org yg main keek

    ReplyDelete
  4. ok..ok..jga . Ada KeeKs alias KICKS.
    salam 2 U all. kIte sajer ajer jenguk2 dan lalu.
    da lame tak jenguk2 blogs kat computer .
    Macam macam ehhhk!!! Dunia punya dalam ,macam2 crita ada.
    Assalammualaikkum ww. Sampai ktemu lagi. Daaaaaaaa.

    ReplyDelete
  5. wah..da bley mbr kt keek ni.....mule2 aktif skrg da mls...

    ReplyDelete
  6. wah mba udah update aja sosmed keek hahaha

    ReplyDelete
  7. tibe tibe sedang mencari bdk blogger zaman dulu haha....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails