Wednesday, May 26, 2010

Hadiah Birthday Untuk Alisya


hai semua. ini ialah entri contest berserta tags. aku terpaksa buat entri ini sebab kalau aku tak buat, bro Jo akan putus kawan dengan aku. melampau kan dia ni? huhuhu.. erm, aku rasa contest yang bro GTO ni buat sangat laa cute dan best. kenapa contest ni cute dan best? sebab nya contest ini untuk anak nya, alisya.



cute kan alisya ni? geram gila amoi tengok. rasa nak picit-picit je pipi dia yang gebu tu. hehehe. :)


22hb Jun 2010 nanti, genaplah setahun umur Nurul Alisya Ilyani. sekarang ni Bro GTO dan isteri nya iaitu, Azwa tengah tercari-cari hadiah paling ideal yang mereka ingin berikan kepada baby Alisya mereka itu. setelah fikir punya fikir, maka amoi pon mendapat idea. tapi amoi tak tahu laa sama ada bro GTO ni suka ke tak. harap-harap dia suka dan boleh pertimbangkan hadiah ini untuk di berikan kepada baby alisya. hadiah nya ialah two in one ( 2 in 1).

HADIAH PERTAMA ialah..

eyriqazz dan azwa boleh menghadiah kan baby alisya BIRTHDAY PARTY untuk baby alisya. anda perlu laa menjemput rakan-rakan, saudara-mara, family, dan jiran tetangga untuk hadir ke bithday party alisha. dan pastikan mereka mempunyai anak kecil yang berumur 5 bulan hinggalah 11 tahun. party itu mestilah ada tema. contoh tema party itu ialah SHREK. so, tetamu yang hadir mestilah memakai baju atau kostum yang terdapat dalam cerita shreek. *ibu bapa tidak wajib, ia hanya lah untuk kanak-kanak sahaja. setelah selesai baby alisya memotong kek, majlis makan-makan dan sesi memberi hadiah (eriqazz dan isteri juga perlu memberi hadiah kepada baby alisya ketika itu. apa hadiah nya? hadiah ke dua elisya boleh di baca selepas perenggan ini ), eriqazz dan azwa perlu lah membawa baby elisya dan rakan-rakan nya ke satu bilik atau tempat kosong yang mempunyai sebuah TV. kemudian pasang kan DVD cerita shreek atau apa-apa sahaja cerita. saya suggest kan bilik itu di gelap kan lampu. best tak hadiah yang pertama ni? mesti gempak kalau eriqazz buat untuk baby alisya.



HADIAH KEDUA ialah..

SOFTWARE FOR BABIES. saya rasa eriqazz tak perlu nak bazir kan terlalu banyak wang, sebab yang lebih murah da ada di depan mata. maksud nya, tak perlu nak belikan lappy baru untuk baby elisya. sebab software ni boleh di pasang di apa-apa sahaja jenis PC, lappy dan MAC versi terbaru. saya cadang kan eriqazz beli software di http://www.giggles.net/




KENAPA perlu beri hadiah seperti itu??

hadiah PERTAMA :- baby alisya kan anak tunggal. so, mesti dia suka sebab dapat jumpa ramai kawan-kawan dia ketika itu. dan maybe dia akan dapat kawan baru. bukan itu sahaja , A movie can be a great gift as well. Although babies don't have a very good attention span, they do make movies for them too. Baby Alisya will learned so much from watching a SHREK movie (or others) and who knew that your wife and you would end up knowing every song SHREK sang. Elmo is another great character and children love him as well.


hadiah KEDUA :- pelbagai benda yang baby alisya dapat pelajari dalam tu. dalam software tu ada mengajar shapes and colour, nussery ryhme, cerita, huruf dan macam-macam lagi laa. eriqazz tekan sini kalau nak tahu lebih lanjut pasal software ni. kalau beli software ni, tak perlu laa nak beli buku, beli kad huruf, buku nombor dan banyak lagi. kat dalam ni pon ada game. game pelajaran. so, tahap iQ alisya mesti akan bertambah baik dan pandai lepas guna software ni.

3 orang blogger yang amoi nak tag ialah meniti senja, mai si anak gajah dan ery farieha.



act, banyak entri Bro GTO yang amoi suka. semua best-best. tapi yang paling amoi suka ialah Terimakasih Anonymous Most Malay Blogger Sucks??? . walaupun entri itu agak hot and spicy, tapi best!! hehehe.

sekian. harap, bro GTO dan wife pertimbangkan laa hadiah yang amoi suggest kan ni yee. :)

18 comments:

  1. hoho
    thx u
    yeahh
    maka cukuplah ketiga2 jawab tag
    ;)

    ReplyDelete
  2. hehhehe..ooo...ank cikgu tu...
    bertuah cikgu tu dpt ank tomey..pstu bru pindah uma baru..bg mainan lebiy ckit, mainan yg menjana minda...
    aset negare bby tuuuu

    ReplyDelete
  3. nyaris name aku xkene tag...
    sape kene tag wat tau...
    =)

    ReplyDelete
  4. joe : welcome.
    suka laa tu.
    kalau menang nnt,
    duit mesti dapat lebih sbb semua da buat tag..
    :)

    ReplyDelete
  5. nabila : wah! semua taw..
    ni mesti fan GTO..
    hehehe..

    yup.
    aset negara tu..
    kena bg hadiah yg i suggest kan tu..
    u da join?

    ReplyDelete
  6. meniti senja : nama ko ada r..
    buat taw tag ni..
    eerrggghhh!!

    ReplyDelete
  7. salam...menarik semua hadiah yang disuggestkan ...love it...thanks join contest..terharu dengan penyertaan anda semua

    ReplyDelete
  8. haha comel comel lagi lagi kalau pakai kostume shrek eh tanak nak puss. mesti comel gilaaa <3

    ReplyDelete
  9. eyriqazz : wasalam..
    ur welcome..
    no biggie..

    thanks sbb baca entri amoi ni..
    :)

    ReplyDelete
  10. liyanaa. : hehehe...
    yup!! mesti comel ke..
    mintak2 bro GTO terima suggestion i ni..

    ReplyDelete
  11. meniti senja : ada laa..
    jangan nak ngada2 yee..
    buat taw :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails