Wednesday, May 5, 2010

ZEE AVI dan LIPSTIK di BIBIR nya



Kenal kah anda pada Izyan Alirahman ?? mesti tak kan. tapi kalau aku cakap Zee Avi kenal ke tidak? mesti ramai mengangguk kepala menandakan anda mengenali nya. Zee Avi juga dikenali dengan nama KokoKaina adalah anak kelahiran sarawak yang sedang belajar jurusan pereka fashion di Londan. oleh kerana nama dia semakin melonjak naik di radio-radio tempatan dan luar negara di sebabkan popular dengan lagu Kantoi, Bitterheart dan No Christmas For Me di Youtube, maka pihak AIM telah menjemput Zee Avi untuk membuat persembahan.





Aku dengan mak memang menanti-nanti sangat part dia nyanyi walaupun ramai orang cakap yang dia ny KEKWAT dan lupa diri. sebabnya dia enggan di temubual oleh wartawan daripada akhbar dan media melayu. dan apabila di tanya panjang berjela, dia hanya jawab dua tiga patah sahaja. exited gila tengok dia buat persembahan. semuanya nampak okey jewk pada mula nya. tapi setelah 3 minit berlalu, mula lah nampak cacat cela persembahan itu. time tue dia tengah nyanyi lagu kantoi!



kepada yang menonton AIM 17 pada time tue, pasti tahu apa dia. okey, aku beritahu yee. terdapat kesan LIPSTIK di giginya. cube tengok pix di bawah yee.






tak payah laa nak search kart Youtube sebab video ny da di remove pown. niat aku buat entry ny bukan nak mengutuk Zee Avi *aku ny fans dia laa! tapi nak berikan sedikit nasihat untuk artis-artis atau bakal-bakal model.




    • aku rasa solekan yang terlalu heavy seperti zee avi ini, tidak sesuai untuk keluar pergi berjalan-jalan di shooping center atau pun untuk buat show nyanyian. *kecuali anda adalah model utk cerita seram dan di parti hollowen.

    • rambut ala-ala duffy ini tidak sesuai untuk wanita yang kecil molek kerana ia nampak seprti sarang tebuan.

    • tidak perlu membuat solekan smookey di mata jika anda meletak kan eyeliner yang hitam pekat + tebal + panjang.

    • apabila memakai lipstik berwarna merah, anda perlu sentiasa melihat cermin untuk mengelak kan lipstik berada di gigi.

    • selepas memakai lipstik MERAH, anda perlu me''touch-up'' bedak di sekeliling bibir untuk megemaskan dan mencatik kan bibir anda.

26 comments:

  1. hahahaha!!mmg prasan pun mlm tu..sgt memalukan!!

    ReplyDelete
  2. aku x tgk AIM mlm tu..tp xsgka pulak minah ni leh kantoi ngn bnda2 cmtu...nmpak sgt jarang mekap2..haha

    ReplyDelete
  3. tumpang simpati pada dia.
    dapat tahu pasal ni pun dari blog2 orang, sebab tak tengok aim malam tu.

    ReplyDelete
  4. ish ish.. takkan la dia tak tengok cermin kot lepas kena mekap~ ><

    ReplyDelete
  5. mmg perasan lipstik nye...heheh
    xpe lah...jnj nyanyi cedap...hehe


    salam kenal~

    ReplyDelete
  6. rambut sarang terbuat tu terbaek.hahaha

    ReplyDelete
  7. inilah dia malaysia.. tak boleh tgk org buat salah sikit je kene kutuk... kalau diri anda tu pandai memakai make-up silakan tunjuk ajar.. dia artis mane nak tgk cermin... salah make up artis la tak jaga.. adoii susah la nak maju macam nih.. hanya peminat setia zee avi yang pei concert die di kl life center je yang tau betapa friendly nye zee avi...

    ReplyDelete
  8. ish..memang tak taw pon nama betol dia.memang kekwat lah,reporter malaysia nak intebiu dia taknak..alasan dia tak pandai cakap melayu?ish3..

    egtkan sy je perasan malam tuh..something tidak kene dengan appearence dia,sbb semua cakap ok jek..haha

    ReplyDelete
  9. xtionkamen : ye kew dia tak reti make up?
    tengok mcm pandai jewk..
    huhuhu..

    ReplyDelete
  10. mcjust.lol : act, benda 2 muncul lps dia nyanyo 2nd songs..
    mayb terkena mic kowt..

    ReplyDelete
  11. dyna yvonne : yup!!
    suara still sedap..


    slm kenal!

    ReplyDelete
  12. phirdote : muahahaha..
    yo la tue kan..

    ReplyDelete
  13. legasi piston pecah :
    ny i nak bgtaw laa ny..
    psl dye kekwat dll tue,
    i tak sure laa..
    dgr khabar2 agin jewk..


    kesian dia..
    1st time buat performance di msia da berlaku perkara cam ny.

    ReplyDelete
  14. anonymous : ini mmg malaysia dan bukan negeri bangla. siapa yg mengutuk? saya mmg pandai make up dan telah memberikan sedikit nasihat di entry ini. sila baca sampai habis yee. artis laa kena tgk cermin. make up artis mmg slh krn mengguna kan brg yg kurang berkualiti agak nya. mmg ssh artis nak maju klau fans bacxa enti tdk sampai habis. byk kekeliruan akan berlaku. contohnya spt anda. fans dia yg tak pergi kl life center tak tahu laa dia friendly. kesian mereka yg tak dpt pergi.klau tgk performance dia kart london, tak tahu laa dia friendly enk? huhuhu..

    p/s : sila baca entry ini sampai habis. krn anda tdk fhm maksud yg ign saya tujukan. oh, btw i ny fans dia.. tq!

    ReplyDelete
  15. wahai liz..
    macam mana org tak kene kutuk.. kalau media kita sendir nak jatuhkan artis sendiri.. zee avi tak reti cakap melayu?? gila ka?? beruk mane yg cakap bahasa melayu kat concert die tuh?? beruk mane yg tulis lagu kantoi tuh?? bukan bahasa melayuu?? semua nih jadi sebab die reject melodi je la.. pastu semua media bengang.. woi.. melodi kot.. artis mane suke??? dah la... dalam banyak banyak gambar kenapa media nak kene letak gamba zee gigi merah?? takkan takde gamba lain yg boleh di siarkan?? tak malu ke kalau org luar bace surat khabar kite?? menjatuhkan artis negara sendiri.. i pon fan die i bukan marah tapi kecewa sangat dengan org org malaysia.. yg buruk nak di heboh heboh kan.. yang bagus tak nak.. letakkanlah diri anda di kaki zee avi. kalau anda nak tau.. di dalam dunia seni.. artis tidak ada masa pon nak tgk cermin!! semua tergantung kepada make up artis.. celah belakang mana kat backstage tu ko nak carik cermin?? tolong lah letakkan diri anda di dalam kasut zee avi.

    ReplyDelete
  16. by the way.. kalau anda tau pasal make up.. ini adalah style 70 an dulu.. zee avi memang classic begini.. style die adalah vintage.. dan itu bukan lah eye line dimatanya tetapi eye shadow.. lipstik merah juga pernah terkenal pada zaman 70 an... thank you... buat research dulu sebelum menegur..

    ReplyDelete
  17. yeah! malam tu juga, mai tgk dia teringat amoi ni. xD

    ReplyDelete
  18. tau xpe liez...mula2 kite pun excited sbb suara die mmg best pun..n make-up pun ala2 pelik hehe..

    tp bila msuk lagu Kantoi trus gelak kuat2 sbb lipstick terkena kat gg die...adoii~ cmne la bleh jdi cmtu...spoil d moment je huhu~

    ReplyDelete
  19. sha89 : tue laa psl kn..
    kesian betul..
    mood nak teriak sakan bila dia habis nyanyi bertukar jadi nak tergelak lak..
    huhuhu..

    ReplyDelete
  20. anonymous : salah media. bukan salah saya. jadi anda harus lps kn geram di tempat yg sesuai yee. saya pown tak tahu beruk mana yg ckp psl tue.. hehehe.. btw, saya ada letak lirik lagu kantoi frm zee avi berserta pix yg tiada cacat cela nya. anda perlu melihat krn saya m'hebohkan benda yg baik. mayb dia boleh suruh pr tgk kn gigi dia a.k.a cermin nya. erm.. saya tak nak letak diri saya di kasut nya sbb saya nak ltk kan diri saya di suara nya. krn suara dia besh!! trimas for visiting my blog yee..

    ReplyDelete
  21. anonymous : saya taw style nye classic and vintage. dengar jewk laa suara nya, pasti kita dapat tahu. yee, itu eye shadow. saya ulang blk ayat saya yee, jgn menguna kan solekan smookey di mata (thats mean eye shadow)apabila anda telah memakai eyeliner yg hitam. sila beri penekanan pd ayat tersebut. saya hanya memberikan pendapat bahwa solekan itu terlalu heavy dan oleh sbb itu laa perkara di atas terjadi. tq!

    tengs coz visiting my blog yaa!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails