Sunday, May 16, 2010

10 Kesalahan Cikgu Terhadap Cikgunya.


salam. hari ini 16hb MEI, 2010 adalah hari guru. walaupun aku dah habis sekolah, aku tetap nak wish kan selamat hari guru kepada semua guru-guru di malaysia. terutamanya yang pernah mengajar aku iaitu di sekolah tadika, sekolah rendah kebangsaan pasir gudang 3, sekolah menengah kebangsaan pasir gudang 1/ sekolah menengah kebangsaan kota masai dan sekolah menengah pasir gudang 2. terima kasih kepada semua tenaga pelajar yang selama ini tak pernah merasa penat dan bosan mengajar aku selama ini.

pix time sekolah dulu.

time aku sekolah dulu, aku banyak buat salah kart cikgu aku. contohnya, pertama ; tidur dalam kelas. selalu nya aku akan tidur waktu kimia, sejarah dengan add math. kedua ; makan dalam kelas. aku dan member-member aku duduk bahagian belakang sekali. so, kalau nak makan tu cikgu tak perasaan sangat. waktu makan di dalam kelas ialah waktu subjek pendidikan seni. ketiga ; baca komik ketika cikgu mengajar. erm.. ikut mood laa. aku akan baca komik kalau cikgu tu ajar tak best time tu. keempat ; memperkotak katik kan cikgu. kesian cikgu tu. selalu nya cikgu pratikal atau cikgu baru laa kena. hehehe. kesian. kelima ; mengkritik. wah! ada sahaja yang tak kena dengan seseorang cikgu tu. antara topik yang kami akan kritik ialah baju tu tak match dgn tudung nya, perut cikgu tu buncit atau mengandung, cikgu lelaki tu da ada wife tapi still gatal, teknik mengajar kureng, asal cikgu tu busy body dan lain -lain lagi. keenam ; bersms di dalam kelas. selalu nya waktu cigu tgh sibuk meeting, ada event tertentu. ketujuh ; menggunakan wifi sekolah untuk online laman sosial. cikgu mengajar kat depan, tapi kart belakang reply comment kart laman sosial. bila cikgu datang sekat je, terus click kart tempat belajar punya. jahat kan. kelapan, skip kelas. alasan nya sebab nak tolong cikgu buat bla bla bla. tp padahal menipu. bila ada meeting pengawas, aku akan mencurik tulang dengan melepak di bilik sejarah. kesembilan ; langgar peraturan sekolah. rules are made to be broken. so, banyak laa peraturan sekolah aku langgar. contohya seperti aku tidak memakai lencana, tanda nama, tak pakai anak tudung, pakai kasut yg tak di benar kan, stokin yang tidak di benar kan, datang lambat laa dan banyak lagi lah. tapi aku jarang kena sounds sebab aku adalah pengawas. hahaha. dan yang terakhir sekali ialah selalu bagi hadiah hair guru pada cikgu yang best je. kesian. yg garang-garang mesti dapat hadiah tak banyak.



cikgu aku dengan aku. dia ajar besh! time ni maulidul rasul. so, aku kena melakon kan watak orang arab. tapi cigu cakap macam anak cina pakai baju arab. hahaha..


sekarang ni, aku pulak yang jadi cikgu. walaupun aku jadi cikgu sekolah tadika, tapi aku dapat merasakan susah nya nak mendidik anak bansa kita agar menjadi cemerlang, terbilang dan gemilang.

pagi- pagi buta sebelum pergi sekolah, pose dulu. hehehe.


ini lah pelajar-pelajar ku. sayang dorang sangat-sangat. aku da lah tak da adik plus tiada anak saudara, so aku anggap mereka macam adik-adik aku. kita tunggu laa apa yang budak cilik ni bagi aku nnt.

akhir sekali, kepada guru-guru ku semua, liez nak mintak maaf kepada anda jika perangai saya sangat hampeh, terkutuk dgn sengaja dan ternakal dengan sengaja, harap teacher's semua maaf kan. guru, jasa mu akan ku kenang sampai bila-bila!!

22 comments:

  1. selamat hari guru
    sekarang dah jadi cikgu, tak boleh pula marahkan anak murid kalau mereka buat nakal

    kadang-kadang tu saja2 je... bukan benci cikgu
    kan? kan? kan?

    ReplyDelete
  2. teringat cikgu praktikal encem. mereka buat ku semangat nak pergi sekolah. agagaga xD

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Cikgu yg sweet..nk msk bljr kt classclgu liez blh..:)

      Delete
    2. Cikgu yg sweet..nk msk bljr kt classclgu liez blh..:)

      Delete
    3. Cikgu yg sweet..nk msk bljr kt classclgu liez blh..:)

      Delete
    4. Cikgu yg sweet..nk msk bljr kt classclgu liez blh..:)

      Delete
  4. tehr : terima kasih.

    tak boleh ke marah kalau dorang nakal?
    tak benci langsung.
    sayang ade laa!

    ReplyDelete
  5. mai : gatal yee!
    org suruh pergi sekolah belajar,
    bukan syok dgn cikgu praktikal.

    nak kena babap ni anak gajah!

    ReplyDelete
  6. Dear cikgu amoi - Happy Teachers day yea.. hihik cikgu amoii yg comel

    ReplyDelete
  7. selamat pagi cekgu..
    selamat hari cekgu...
    de mse kte bertomoi dgn cekgu la..
    hahaha..

    ReplyDelete
  8. pembunuh senyap : selamat malam.
    terima kasih.
    eh, jangan2.. cikgu tak minat tomoi2 ni.
    cikgu da la tak lasak.

    ReplyDelete
  9. joegrimjo : selamat pagi.
    *kat sana pagi ke?
    kat sini malam.

    ReplyDelete
  10. selamat hari guru. lambat prassan blog amoih. baru prassan dari ariffshah. wuu femes ya. smg berjaya didik anak2 murid sume :)

    ReplyDelete
  11. Ckgu yg sweett..nk bljr kt class ckgu blh x.. :)

    ReplyDelete
  12. Berhijabla berhijablah berhijablah

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails