Tuesday, July 14, 2009

PERGI..

macam2 benda terjadi pasal minggu lps..ada yg best,klakar,happy dan tdk ketinggalan juga dgn cerita sedih..aku nak share cerita yg berkaitan dgn kesedihan dulu yee..kpd pembaca bl0g aku yg menghuni kart sek0lah SMKPG2 yg da separuh abad tua & keutuhan bangunan nya yang tersangat rapuh tue mungkin da taw apa yg bakal aku cerita kan..tak pe lah,aku nak cerita lg..tak nak baca,k0 leh get 0ut dr bl0g aku..
pada pagi hari khamis lps berlaku satu kemurungan yg mendadak di kelas 6 atas bahasa melayu..kenapa??pagi tue we'0l dpt tahu yg bapa classmate we'0l,jumarni da meninggal dunia pada rabu mlm..tetiba jewk kelas tue sunyi sepi dan suram..ye lah,mn tak nya..selalu nya mulut jumarni lah yg menjadi penyeri & bahan utk di ketawa kan..s0,we'0l sebulat & sel0nj0ng suara decide utk pergi menziarah dia..cekgu p0wn da bg green light utk g ke rumah dia wp waktu persek0lahan..Sebelum au cerita lebih lanju lg,mari kita sedekah kan AL-FATIHAH kpd bapa jue..

dr kiri : jumarni,aku,su-are..
lps waktu rehat jewk,we'0l 1 klaz 6ABM & suku dak syariah g melawat jumarni..masing2 naik kenderaan masing2..aku naik kereta nath syariah..terdapat jg beberapa mahluk lain yg menaiki kenderaan yg ber0da 4 tue gak..mereka adl mus,arip & ustad..pada pukul 9 lebih aktu tempatan,sampai lah kami ke rumah jue yg terletak di tmn pasih putih..we'0l sampai jewk kart sana,we'ol da nampak riak muka pak cik yg sdg bersedih & mata nya jg spt baru lps menangis..mayb pak cik jue k0wt..dia jemput we'0l & cikgu ms ke rumah..tp pak cik tue ckp jue tak da..dia g amik jenazah bpk dia kart HSAJB..kecewa r gak sbb tak dpt jumpa dia in dat time..but it's 0ke lah..mak dia ade..we'0l msk rumah dia yg da di penuhi dgn ramai org..cikgu bual2 jap dgn mak ju &org kart situ..serah kan duit sumbangan sek0lah & balik..1 hari tak belajar time tue..

dr kiri : aku,nad,jue..

p/s jue : jgn sedih2 lg yee..
yg pergi tue biarkan pergi..
kita yg hidup ny perlu meneruskan hari2 yg mendatang dgn lebih baik lg..
mayb tuhan lebih syg kn ayah k0..
u still have us,if u need s0me help keyh!!
stdy2 rajin2 yee,tlg mak k0 2..
aku tahu k0 b0leh sbb k0 rajin... (ayt fahmi aq pinjam,tp ade ay yg lain lg)

4 comments:

  1. waa...!!!!!!
    amek ayt aq...!!!!!!
    saman ko 500 juta rupiah..
    ha3..(^_^)

    ReplyDelete
  2. eleyh!!
    blah r nak saman aq..
    klau aq habiskan ayat k0 2,
    mesti k0 bengang yg teramat..

    ReplyDelete
  3. ea?npe lak ek?...
    ape ujong ayt aq ek?
    hehe..

    ReplyDelete
  4. k0 kn ckp yg jue ny
    "sebenarnya tak pandai,tp dia rajin"
    kan2??

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails