Tuesday, October 12, 2010

Entri Aku Dah Terkantoi : Sepandai – Pandai Tupai Melompat, Akhirnya Jatuh ke Tanah Jua.



Waaaaarrrgggghhh.. Mesti korang dapat agak apa yang aku nak cerita kan dalam entri aku kali ini kan. Dah tajuk entri pon Kantoi! So, entri aku pasal Ko Tak Payah lah Nak Show Off Dengan Aku tu telah kantoi apabila salah seorang engineer di tempat kerja aku telah terbaca. Sila scroll ke bawah untuk baca entri ini lebih lanjut. Hehehe..
ni versi tupai jatuh dalam kolam. hehehe..






Ingat tak lagi entri pasal Ko Tak Payah Nak Show Off Dengan Aku? What?? Tak ingat. Entri tu kan sebelum entri ni. Tekan sini kalau nak baca.okey dah faham jalan cerita nya kan. Aku ada link kan entri tu kat muka buku budak kerja aku. Tapi hanya dia sorang je aku bagi link. Yang lain semua bukan budak kerja. Tengah syok –syok check notification mukabuku aku untuk reply comment, aku terperasan ada seorang mamat comment kat link entri blog aku tu di mukabuku kawan aku. Kat motification kan keluar muka orang yang comment kan? Aku dapat tengok gambar kecil je. Ada seorang mamat tengah pegang budak. Dalam hati ku berkata – kata.. eh, macam kenal je mamat ni? Tapi kat mana ntah. Oh maybe tu suami orang dengan anaknya kot. Aku pon bukak lah kat comment dia tu. nak cakap terima kasih kerana sanggup meluangkan masa untuk baca entri sengal plus lawak berserta muka aku yang tak berapa nak senonoh tu. Bila aku bukak je comment tu! beruk terperanjat macam aku eh eh aku terperanjat beruk bila tengok nama dan muka mamat tu macam engineer kat tempat kerja aku.

muka aku yang terperanjat macam beruk. beruk pon lagi cun dari aku kan?? hahaha..





Oh oh.. you in trouble! nak tahu dia comment apa? Dia cakap ‘oh ho, terasa engineer’. OMG! Kenapa lah member aku tak beritahu bahawasanya engineer – engineer di tempat kerja aku ada add dia.  Sumpah aku rasa telah di serkap. Hehehe. Bila aku chek kat friend request, dia add da add aku maybe untuk memeberikan aku kata – kata hot & spicy seperti peluru yang melepaskan das tembakan tanpa henti tanpa merasa belas kasihan. Aku erfiir dua tiga kali atau mungkin enam kali kot untuk approve. Setelah berfikir goreng – goreng masak – masak, akhirnya aku pon approve dia. Mental dan fizikal aku memang nampak macam perempuan melayu terakhir tapi sebenarnya aku dah mental dan fizikal  aku kuat macam atlet angkat berat Malaysia dan kental seperti dodol.

 

macam amoi ke macam minachi?? macam awek melayu kan..





Engineer yang add aku tu member kepada engineer yang sedap mulut cakap aku pekak tu. dan orang engineer yang nama nya sama macam MR K tu adalah kawan dia. Dengar cite dia yang recommendkan si engineer sedap mulut tu kat tempat kerja aku. Mampos aku! Gerenti aku wanted kat tempat kerja aku nanti dan mungkin aku kena pangkah dengan engineer – sengineer semua. Nama engineer yang add aku ni ialah Khairil haqiemi. Oh lupa! Dia nak diri nya dikenali dengan nama MR Q. ececeh! Gedik je. Siap request lg nak name apa untuk dia. Nampak sangat dia nak aku tulis pasal diri dia. Bangga laa tu dapat glamour kat Blog Little Amoi Says. Aku cakap kat dia terima kasih lah sebab add aku dan aku tanya dia dah baca ke belum entri tu? dia cakap dia dah baca dan dia suruh aku ubah persepsi yang engineer baget kalau aku tak nak macam mana?? Ngeh ngeh..





Setelah agak lama aku dengan MR Q ni membalas – balas comment di mukabuku. Akhirnya dia setuju untuk zip mulut dia dan tak kecoh – kecoh untuk heboh kat semua orang office nya. Terima kasih junior ku! Lupa nak beritahu kat korang yang dia ni lagi tua dari aku tapi dia tu junior aku. Lepas ni kalau dia jumpa aku dia kena respect sikit laa sebab aku ni senior dia untuk sebulan awal kerja dari dia. Hahaha. Pengumuman – pengumuman dia sangat setuju dengan kata –kata aku bahawasanya entri tersebut adalah hanya lawak jenaka dan bukan nya untuk mengutuk orang. Aku jua dah bersetuju bahawa dia seorang engineer yang cool dan tidak baget. Act, senior engineer tak baget pon. Bactch baru je yang gedik semacam. Hahaha.


aku dah mengaku kan. (pix diatas - muka senyum ada makna.)



 
Aku rasa MR Q telah memegang amanah tersebut sebaik mungkin sebab semalam time rehat aku pergi makan kat canteen . lepas tu aku terjumpa segeropolan geng geng engineer. Cuak gak aku time tu. mana lah taw dorang nak bikin panas kat depan semua orang. Hahaha. Aku siap berselisih dengan engineer ikut sedap mulut tu time nak amik lauk. Tapi dia relax je dan macam baik waktu tu. Ini bermakna dia tak tahu pasal entri tu. hehehe. Tapi aku rasa dorang macam tengok kan aku semacam je time aku jalan. Adakah dorang cakap aku ni pengutuk sarkastik??? Argh.. what ever! Aku tak de mention siapa namanya. Siapa makan cili sos thai dial ah terasa kepedasan nya. Betul tak?





kalau ko nak fight dengan aku, aku akan pakat ramai - ramai member aku. name group we'ol crow zero malaysia. ada berani engineer - engineer sekalian? hahaha..

 

ingat enk MR Q, ko dah janji dengan aku. kalau ko tipu, aku tak nak bagi ko medical chit walaupun ko merayu air mata kucing pin. bluewk ;p



 Akhir kata : I got punkd wakenabeb! Encik engineer yang ingin dikenali sebagai MR Q, tengs yaa dude sebab simpan rahsia. Dan sekarang kau boleh gelak bangga sebab nama aku buat entri ni khas untuk kau. Dan kau engineer yang tak baget bagus. Peace dok!



yeay! MR Q rawks.. jangan nak baget - baget sangat ye bila jumpa aku.



nota mulut : ni semua gara - gara MR K!
kalau engineer tu nama nya tak sama dengan MR K, gerenti aku tak buat entri tu..
eeerrrgghhh! geram!








28 comments:

  1. hahahaha~
    kn dah kantoi kusut!!
    ang mmg kusut laaa=P

    ReplyDelete
  2. haha malluuuuuu... seb baik dia baik hati. ;D

    ReplyDelete
  3. kemain lagi bergambar sipa ekspresi hahahaa berani kerana benar.

    ReplyDelete
  4. adeh..lenkali bg Engineer K bace terus. baru die ubah. haha

    ReplyDelete
  5. xpe2.. dh nk kantoi nk wat cm ne kn.. pasni wat n3 psl aku plak.. aku pun nk glamer gk kt LITTLE AMOI say nie.. hahaha~

    ReplyDelete
  6. percaya ke?? susah kalau sama opis dah tau ada blog.. tak leh kutuk lelebih

    ReplyDelete
  7. Apa kena mengena Mr.K?
    Kesian dia dipersalahkan.
    Haha~

    ReplyDelete
  8. hebat budak ni...mcm gambar lain mcm je dalam entri tu..hahaha

    ReplyDelete
  9. @naz

    hahaha.
    biasa lah..
    camwhore.

    yeay!
    takut krn salah.

    ReplyDelete
  10. @MuNsYi SaMa

    oh tidak..
    takot..
    tapi dia dah baik lah sekarang.
    rasa macam jahat lah plak diri ni.
    hehehe..

    ReplyDelete
  11. @Captain

    cepat2 buat hal dgn aku.
    nnt nama ko masuk kat blog aku.
    hahaha

    ReplyDelete
  12. @Daleela

    kusut kan.
    hahaha.
    sila kusut - kusutan di blog liezkusut.

    ReplyDelete
  13. @Adziim

    sbb nama dia sama mcm mr k.
    jgn nak kesian kat dia tu..

    ReplyDelete
  14. @Tn.Punya

    hebat ke?
    terima kasih.
    terharu.

    apa yg lain macam huh?
    errrmm..

    ReplyDelete
  15. Wakaka..kantoi.
    FB mmg bahaya..
    btw.. haiii..slm perkenalan :)

    ReplyDelete
  16. @Umie Nadhirah

    hahaha.
    taw tak pe.
    tak nak link kat org kerja lg..
    i tengah usha2 blog u.
    best!

    ReplyDelete
  17. name dia sedap lahh..
    Khairil haqiemi... tehee..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails