Tuesday, June 16, 2009

DRAG ME TO HELL


best gila BABUN!!!



Hari sabtu lps aku pergi tgk muvie dgn family aku..hari jumaat lg sis aku da tempah tiket..s0,tak yah lah takut tak dpt seat nnt kan..lps blk dr CS jewk aku terus mandi dan siap2 utk ke JUSCO..hasrat di hati nak mkn jap..mak aku msk sedap tue..mee s0t0..yummy!!tp apa kan daya,tak sempat kalau aku nak mkn dulu..ada kan aku kene tinggal..kempunan nak tgk cerita yg mcm besh ny..sampai jewk kart jusc0,kaki ku teus melangkah ke BREAD TALK..nak alas perut supaya tak lpr kart dlm panggung nnt..aku terpaksa merelakan hati aku ny utk membayarkan r0ti2 yg di beli olh family ku..cam hampeh jewk!!da lah aku tak de duit..huhuhu...bila aku naik kart level plg atas sekali sbb nak amik tiket,sis aku ckp kita terpaksa duduk di seat yg agak bwh jgk..krn da pack sgt bhgian atas..aku ckp WHAT???kan kita da tempah awal2 lg..sis aku ckp,kita dtg la8 sgt..pt0t nya kene dtg 48 minutes awal drpd time..cam si0t jewk kan..nak wat cam ne,redha jewk lah..1st time beb aku duduk kart bhgn dpan2..cam skema jewk..bila da msk panggung,we'0l asyk t0leh blkg jewk..muka msg2 sedih jewk..hahahaha..siap nak tukar seat lg kalau tak de org duduk..bangang2 jewk!!


pix 1

pix 2

pix 3

pix 4

pix 5

pix 6

pix 7

Filem yg berdurasi selama 99 minit ini berkisarkan kepada kehidupan Christine Brown, seorang pegawai bank yg menguruskan bidang pinjaman dan hartanah. Kehidupannya yg normal dalam usaha cuba merebut jawatan Assistant Manager di bank tersebut bertukar menjadi kusut dan misteri apabila dia didatangi seorang wanita tua yg cuba meminta bantuannya utk membatalkan hasrat pihak bank utk melelong rumah yg didudukinya. Christine yg cuba bertindak bijak dalam menyelesaikan masalah wanita tua itu akhirnya membuat keputusan utk tidak menerima permintaan wanita itu walaupon dirinya sudah dipujuk dan dirayu oleh wanita misteri tersebut. Keengganan Christine telah mencetuskan marah dan dendam kepada wanita yg dikenali sbg Mrs. Ganush itu iaitu perempuan gypsy (pix 1).Mrs. Ganush berkuku hitam, bergigi tajam dan kotor itu, merayu dengan putus asa. Berlutut, sambil menciumi Christine. 0leh kerana panik, Chris menjerit. Peristiwa itu lantas menjadi tontonan. Security Guard datang, lalu menyeret nenek itu keluar.Nenek itu amat marah sekali dan berdendam, menatap tajam Chris dengan air muka terbakar amarah. Dan berkata,"Aku memohon, dan kau mempermalukan aku."Christine merasakan tindakan membuat keputusan yg berat seperti itu akan memudahkan lg dirinya utk menduduki jawatan di bank tersebut. Malamnya di tempat parking kereta,Mrs Ganush datang pada Chris.Entah bagaimana,gypsi tua itu sudah berada di tempat duduk belakang kereta Chris. Dan Ia telah siap untuk menyerang Chris bertubi-tubi (pix 2). Pertarungan sengit yg tak direlakan itu pun berlaku. Sampai akhirnya, Ia menghampiri Chris, dan menarik sebiji butang dari lengan jaketnya. Ia mengangkat butang itu dengan tinggi,Mrs. Ganush kemudian mejampi seranah Chris sambil mengucap, 'Laa Mii Aaa' dengan suara seramnya (pix 3). Butang itu dikembalikan kepada Chris, yang menerimanya dalam keadaan separuh sedar.Malang menimpa apabila Mrs. Ganush telah menyumpah Christine dgn ilmu hitam itu dan menjadikan hidup Christine menjadi tidak tentu arah (pix 4). Cuba menyelesaikan masalah dan misteri yg melanda dirinya, bantuan teman lelakinya Clay (Justin Long) (pix 5), Christine cuba mendapatkan khidmat seorang pakar ramal tentang nasib yg menimpanya (pix 6). Pelbagai pekara aneh dan menakutkan dilaluinya.Suara aneh dari mahlluk yang tak wujud mula menghantui dirinya.Chris yang sudah tidak tahan dgn kejadian spt itu tlh dtg ke kubur Mrs. Ganush utk mengembalikan ilmu hitam itu kepadanya (pix 7).Dari situ, banyak perkara² pelik yg menghantui hidup Christine termasuk diganggu oleh makhluk yg dikenali sbg Lamia. Christine diberikan 3 hari utk menyelesaikan semua dan membebaskan dirinya dari sumpahan wanita itu. Berjayakah Christine dgn misteri yg dihadapinya? Apakah yg dialami Christine? Mampukah Christine terselamat? itu mungkin yg akan persoalan jika anda tidak menonton filem ini.

Tapi at last,Chris mati..tue yg buat aku bengkek!!kesian perempuan tue..susah payah dia cuba plbg usaha utk hilangkan sumpahan tue..dia mati depan BF dia lak tue..sedihnya..tapi aku mmg salute lah pd Sam Raimi's krn lh buat 1 cerita yg besh sgt!!aku bg 9/10 stars..


pada yg nak tgk :
  • sila ajak member2 anda krn byk adegan yg suspen & memeranjatkan
  • bawa gula2 atau asam ketika men0nt0n krn byk aksi yg mel0yakan & menggelikan
  • bawa air krn anda akan ketawa terbahak2

P/S : sila beri pendapat anda pd yg da tgk,akan tgk & blelum tgk di ruangan k0men aku..pendapat anda amat di hargai!!

7 comments:

  1. cehh
    siap bg cadangan nk bawak ape ag kt sne
    haha
    xbest ar heroin mati
    haha

    ReplyDelete
  2. ye lah,sng sikit k0rang nak prepare..
    yup!!ending yg xbesh..
    tp jln cerita sgt lah hebat..

    ReplyDelete
  3. haha ade cadangan na bwk ape siot . haha:) na g tgk lahhhh .

    ReplyDelete
  4. mai maw ajak abg mai! ehehehehe... ta sabar na tggu dye dtg esok! paw dye tgk wayang! wahaha.. :P

    ReplyDelete
  5. t0 farahlalala :
    hehehe..
    klau tgk,
    jgn lupe brg yg i cdg kn suruh bwk tue..

    ReplyDelete
  6. t0 maisyara pot! pot! :
    pau jewk dye mai..
    pau lbey2..
    hahaha..
    jht jewk..

    ReplyDelete
  7. ohh ala...
    gilew siap bagi cadngan ae...
    huhuh....
    mesty best niehh..try lah tengok t..
    ngee...

    haey follow lah saia...
    nie saye nyew blog..
    www.kingsberryn.blogspot.com...
    tq..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails